Heerlijk avondje is gekomen - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu Heerlijk avondje is gekomen - Reisverslag uit Maroochydore, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu

Heerlijk avondje is gekomen

Blijf op de hoogte en volg Wietske

13 December 2015 | Australië, Maroochydore

Ondertussen weer een paar weekjes verder en ook heel wat avontuurtjes en stadjes verder.
De oostkust begonnen in Cairns. Hier hebben we vooral genoten van de gezellige stad en de leuke winkels. Hier zit een mooi zwembad, net voor de zee, omdat er in de zee niet gezwommen kan worden. Ook hebben we in Cairns een dagtrip gemaakt naar het prachtige Great Barrier Reef, waar we de hele dag hebben gesnorkeld. Erg mooie onderwaterwereld gezien met erg veel mooie visjes en koraal.
Vanuit Cairns een stuk naar boven gereden naar het prachtige Cape Tribulation. Hier hebben we twee nachten in de rainforest geslapen tussen alle spinnen en slangen. Hier hele mooie (witte!) stranden gezien en mooie stukken rainforest! Hier ook een 4wheeldrive route gedaan met prachtige uitzichten. Vanuit Cape Tribulation zijn we weer terug gereden nar Cairns waar we één dagje zijn gebleven. Vanuit Cairns naar Table Land gereden waar we een aantal prachtige watervallen hebben gezien. Toen het aan het eind van de dag begon te onweren werd het tijd om snel verder te rijden en zijn we uiteindelijk aangekomen in Mission Beach. Hier een hele tijd rondgereden op zoek naar een hostel die nog plek voor ons had. Haha dit klinkt erg zielig, maar was wel de waarheid haha. In Mission Beach was maar weinig te doen, dus hier hebben we vooral gerelaxt en uitgerust. Vanuit Hier naar Townsville gegaan waar we gelijk de ferry hebben gepakt nar Magnetic Island. Op Magnetic Island zaten we op een kamer met 8 mensen wat erg krap was en waar we maar één stopcontact hadden en totaal geen bereik. Het was dus een klein beetje behelpen. Erg mooi eiland, maar met alle mooie dingen die wij al hadden gezien was het voor ons helaas niet meer echt speciaal. Wat hier wel erg leuk was, was het knuffelen met de koala’s en deze mooie beestjes in het wild te zien en het voeren van de wilde wallabies.
Na 4 dagen op Magnetic Island te zijn geweest, zijn we terug gegaan naar Townsville waar we één nacht in het hostel hebben gezeten. Hier allemaal mensen leren kennen en erg leuke en gezellige avond gehad.
Vanuit Townsville toen door gereden naar Airlie Beach waar we weer zijn gaan kamperen. Al gauw kwamen we erachter dat het veel te warm was om te kamperen. 6 uur ’s ochtends werden we hier volledig de tent uitgebrand. Dan maar proberen rechtop in de stoel verder te slapen, wat helaas ook nooit lukte. Hier vooral genoten van de ‘lagoon’ en de gezellige stad. Vanuit hier vertrokken voor 3 dagen op de boot ‘Wings’ naar de prachtige whitsundays. 3 heerlijke dagen gehad waarbij we veel hebben gesnorkeld, mooie stranden hebben gezien en heerlijk hebben gegeten. Terug in Airlie Beach hebben we een scenic flight geboekt en een dag later zat ik een klein vliegtuigje boven de whitsundays en het prachtige Great Barrier Reef. Wat was dit een geweldige ervaring!! Na deze scenic flight gelijk doorgereden naar Agnes water, waar we begin van de avond aankwamen. Wat is dat een gat haha. Gelukkig hier leuke mensen ontmoet en anderen weer tegen gekomen waardoor het erg gezellige dagen werden. Hier een poging gedaan tot surfen wat me toch nog niet zo goed af gaat en verder vooral gerelaxt op het strand. In 1770, het stadje wat bij Agnes Water hoort, erg
mooie zonsondergang en lookout gezien.
Vanuit Agnes Water doorgereden naar Rainbow Beach waar we gelijk aan konden schuiven bij de safety meeting voor Fraser Island. Vanuit Rainbow beach zijn we drie dagen naar Fraser Island geweest met de organisatie Dingo’s. wat een geweldige drie dagen waren dat! Zoveel gelachen in de auto, een geweldige ervaring om te rijden over het strand, en prachtige uitzichten en meren gezien.
Terug in Rainbow Beach hebben we nog een gezellige avond gehad met de hele groep van Fraser. De volgende dag zijn we verder gaan rijden naar Noosa, maar dit keer niet over de weg. We hebben de sfeer van Fraser Island nog even vastgehouden en over het strand gaan rijden. Er was ons verteld dat het niet uitmaakte op welk tijdstip we gingen rijden en dat het zowel met eb als met vloed goed te rijden is. Nou dat hebben we geweten toen we heerlijk hebben gezwommen en daarna naar een mooie uitzichtpunt zijn gelopen en terug kwamen. De auto kwam niet meer in beweging in dat zachte diepe zand. Dat werd dus eerst het zand bij de wielen vandaan halen en toen nog eens proberen. Helaas werkte dat ook niet. Gelukkig waren er erg behulpzame mensen naast ons die hebben geholpen om de banden leger te laten lopen zodat we makkelijker door het zachte zand konden rijden. Toen vol gas het strand over in de hoop dat we niet weer stil kwamen te staan. Alle auto’s waren inmiddels allang het strand af. Halverwege de route een mooie plekje gezocht en hier de tent op gezet en een mooi kampvuurtje gebouwd. Heerlijk geslapen op het strand zonder iets om je heen. Weer een geweldige ervaring erbij!
Vanuit hier de volgende dag doorgereden naar Noosa, waar we weer mensen hebben ontmoet vanuit de groepsreis. Erg gezellig gehad. Hier in Noosa gekomen samen met Anna, een duits meisje. Met ze vieren een klein appartementje gehad in Noosaville. Erg fijn om een keukentje en een slaapkamer voor jezelf te hebben. Na twee nachtjes zijn we weer verder gereden, Anna weer afgezet en uitgekomen in Mooloolaba. In deze buurt zijn we nu een aantal daagjes en hier aan we Sinterklaas vieren met een aantal jongens vanuit de groepsreis. Op naar een gezellige Nederlandse avond.
Zondag zullen wij weer verder reizen naar Brisbane, voor het laatste stuk wat we zullen zien van Australië. Vanaf 23 december tot 2 januari hebben we plekje in Sydney om dar onze auto te verkopen en te genieten van de feestdagen.