De eerste maand in Australië - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu De eerste maand in Australië - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu

De eerste maand in Australië

Blijf op de hoogte en volg Wietske

08 Oktober 2015 | Australië, Adelaide

Vandaag alweer een maand geleden vertrokken. Ik zal beginnen waar ik de vorige keer geëindigd was. Vanuit Sydney zijn we richting Wallongong gegaan met een groep van 6. In de buurt hiervan hebben we twee nachten gekampeerd. Toen was het tijd om afscheid te nemen van drie boys en met ze drieën verder te trekken. Heel gezellig gehad met ze allen dus het was jammer hier afscheid te moeten nemen.

's Ochtends vertrokken in de richting van Melbourne. Aan het eind van de middag gekeken naar een camping in de buurt en overnacht in Bega. Denk je naar Australië te gaan voor het mooie weer, maar men zo koud als ik het hier heb gehad was niet wat ik voor ogen had. We hebben voor een nachtje de tent op gezet en 's ochtends gauw weer verder gereden. De volgende stop was in Melbourne waar we 2 nachten in een hostel hebben gezeten. Hier hebben we vooral de stad bekeken met het prachtige uitzicht vanuit de 88e verdieping, botanic gardens, bootochtje en niet te vergeten het mooie winkelcentrum.
Vanuit daar zijn we naar Phillip Island gereden waar we twee nachtjes zijn gebleven. Hier de Pinquin Parade gezien waarbij de pinquins met zonsondergang vanuit de zee het land op gelopen komen. Super mooi om te zien en ik was er dan ook niet weg te krijgen. Verder hier nog wat rondgekeken op het eiland en ook even gewassen en tot rust gekomen.

Vanuit hier zijn we naar Geelong gereden. Hier hebben we geluncht en stukje langs de kust gelopen en verder gereden naar Queenscliff. Hier hebben we tijdje rondgelopen en vanuit een toren een mooi uitzicht gehad. Hier in de haven ook een erg grote Rog gezien, super mooi. Daarna doorgereden naar Torquay waar we hebben overnacht op een camping.
Vanuit hier begon de Great Ocean Road, de bekende weg langs de kust met vele mooie uitzichtpunten. De eerste dag zijn over hele mooie bergweggetjes langs de kust gekomen met prachtige uitzichten over de kustlijn. In Apollo Bay overnacht op een hele relaxte camping met een ruimte met banken en grote tv en goed internet en de wc's en douchjes hadden we nog niet zo mooi en schoon gezien. De dag erna door gereden over de Great Ocean road gereden en high lights gezien als de twaalf apostelen en de Loch Ard Gorge. Prachtig op te zien, maar helaas waaide het erg hard en was het erg bewolkt., waardoor we ook weer snel de warme auto in wouden kruipen. Vanuit Wallongong naar de Grampians gereden en hier een hike gedaan naar de top met het mooiste uitzicht van het natuurgebied. Desze route stond aangeschreven als zwaar en ik kan je vertellen dat was hij ook! Men wat heb ik lopen ploegen en zweten daar. Het wwas 2 uur aan één stuk door steil naar boven lopen waarbij een groot deel over keien en kiezels was of gladde zanderige paadjes. Maar eenmaal boven was het dat meer dan waard. Prachtig uitzicht!
We hebben toen overnacht in Portland. Vanuit hier hebben we in één dag naar Adelaide gereden.
Hier in Adelaide hebben we een hostel genomen. Het plan was om maandags de auto te laten maken zodat we dinsdag konden vertrekken richting Alice Springs, maar helaas verliep dat iets anders, want op dit moment (donderdag) zit ik nog in Adelaide. Maandags bleek namelijk een nationale feestdag te zijn hier in Zuid Australië en was alles gesloten. We waren dus genoodzaakt om de auto pas op dinsdag weg te brengen naar de garage voor een kleine onderhoudsbeurt en check. Dinsdag de auto weggebracht en aan het eind van de middag zouden we hm weer op kunnen halen. Rond 3 uur werden we gebeld dat er toch iets meer kapot en versleten was dan we dachten en dat het geen 300 dollar ging kosten maar 2300 dollar. Daarbij kwam ook nog dat ze dat vandaag niet gingen redden en die dag erna ook niet. Dat was natuurlijk een flinke domper om te horen. We hadden geen keus en moesten dat wel allemaal laten repareren en donderdag weer de auto ophalen. Vandaag de auto weer opgehaald en hij rijd weer helemaal soepel (al mag dat ook wel na zoveel te hebben betaald).
Hier in Adelaide vooral veel uitgerust, mooie parkjes gezien =, naar het strand geweest en de markt bezocht.
Morgen gaan we dan echt verder richting Alice Springs. Hier schijnt het bereik erg slecht te zijn, dus als jullie berichtjes niet aankomen ligt dat daaraan. We gaan in 3 dagen naar Alice Springs rijden, dan hier een drie daagse tour doen en dan in 3 dagen naar Darwin rijden. Ik heb er veel zin in!
In mijn volgende verhaaltje zullen jullie lezen hoe dit was!

Veel liefs uit het nu wel zonnige Australië!

• 09 Oktober 2015 - 09:58

Hilda:

Hoi wat leuk om te lezen balen dat de auto niet goed was. heel vervelend. Ik zie de weg die jullie nu afleggen voor me denk aan de kangaroo's he. En van al die ruimte ik zie de photos te ge moet.
    Heel veel plezier nog en kalm aan. Liefs Hilda

• 09 Oktober 2015 - 21:53

Martin:

Wat rot voor jullie , maar nou rijdt het wel safer? Mooie foto`s. Krijgen wel heimwee!!
    Goeie reis verder! Veeeel plezier.
    Liefs en groetjes van M&K