Mijn eerste week Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu Mijn eerste week Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week Down Under

Blijf op de hoogte en volg Wietske

18 September 2015 | Australië, Sydney

Ondertussen alweer 10 dagen geleden vertrokken vanuit Nederland. Vanuit Amsterdam volgen we richting Bangkok waar we 1,5 uur uit het vliegtuig waren en vanuit hier doorgevlogen naar Taipei (Taiwan). Hier werden wij opgehaald van het vliegveld en tien minuten verderop in de stad afgezet bij een hotel. Zo een klein stukje van Taiwan gezien. ’s Avonds verder gevlogen richting Sydney, waar we ’s ochtends lokale tijd aan kwamen. Hier werden we opgewacht door de Australian Backpackers Crew. Onderweg naar het hostel een stop gemaakt bij het beroemde Opera House om de eerste groepsfoto te maken.
De eerste week zat ik in een hostel in Collaroy, een suburb van Sydney met een groep van 22 backpackers. Deze week stond in het teken van mensen leren kennen, de stad verkennen, dingen regelen en vooral ook veel gezelligheid. Zo hebben we een dag gehad waarbij we vanalles hebben geregeld, zoals een Australische bankrekening. Eén dag zijn we naar de Blue Mountains geweest wat super vet was. Dit is een gebied zo groot als België waar je super mooi uitzicht hebt (zie de foto’s). Vervolgens zijn we naar een Wildlifepark geweest waar ik de eerste Kangeroo’s en Koala’s heb gezien. Een dag ben ik met een deel van de groep voor het eerst gaan surfen. Het was op een klein strandje aan de rand van Sydney, waar de golven goed waren voor beginners. Nou in de middag was hier niks van te merken. Ik ben drukker bezig geweest met niet te verdrinken dan dat ik op dat bord kon staan. Toch is het in de ochtend en ook in de middag een paar gelukt om op te staan. De foto’s hiervan heb ik nog niet binnen dus komen nog een andere keer.
Dinsdag zijn we met een groep van 8 vetrokken naar het centrum van Sydney. Tot en met vandaag zitten we hier met ze 8en in het Sydney Central Hostel. We hebben in deze dagen de stad wat verkent, wat leuke dingen gezien en veel op zoek gegaan naar een auto. En vandaag was het dan zover we hebben een auto gekocht! Met deze auto zullen we de komende tijd rond gaan trekken door Australië.
Morgen vertrekken we uit dit hostel en gaan we naar het Hostel waar de eerste week hebben doorgebracht. Morgen is namelijk Defqon waar we met 7 van de 8 heen gaan. We vetrekken vanuit Collaroy met een bus van ongeveer 60 Nederlanders richting Defqon om daar een hele dag te feesten.
Vanaf zondag zullen we gaan kijken naar een plek waarbij we kunnen kamperen met de auto en dan verder kunnen trekken naar onderen.

Ik houd jullie allemaal op de hoogte!

• 18 September 2015 - 16:40

Hilda:

Leuk om te lezen dat je geniet. Wat gaat het snel. Mooie auto. Heel veel plezier en feest lekker. Xx.

• 19 September 2015 - 22:48

Martin &klaaske:

Veel plezier ! Hoe was het festival?
    Groetjes ook van opa en Kees.