10.000 kilometers verder! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu 10.000 kilometers verder! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Wietske Walgemoet - WaarBenJij.nu

10.000 kilometers verder!

Blijf op de hoogte en volg Wietske

09 November 2015 | Australië, Cairns

Ondertussen alweer even geleden dat ik mijn vorige verhaaltje heb geschreven dus tijd om jullie weer bij te praten van mijn avonturen.
Vanaf Adelaide zijn we richting Alice Springs vertrokken waarbij we een deel van de route offroad hebben gereden. Dit wil zegen geen verharde weg en veel steentjes en oneffenheden waardoor je soms het gevoel hebt dat je auto uit elkaar rammelt. Onze eerste stop was in een heel klein dorpje wat bestond uit een cafe/restaurantje. Hier kwamen we voor het eerst in aanmerking met de honderden irritante vliegen. Ze vliegen niet alleen om je heen maar gaan ook in oren, neus en ogen zitten. ’s Avonds gekampeerd in Cowes Springs, een kleine bush camping waar de wc een gat in de grond was en je hout moest stoken om een warme douche te hebben. Heel basic, maar wel heel erg genoten van de mooie sterrenhemel hier. ´s Ochtends heerlijk gebadderd in de naturel spa die bij de campingground zat. Eigenlijk stond op het programma om naar een mooi uitzicht over Laken Eyre te gaan, maar helaas werd dat sterk afgeraden met deze hitte en maar één reserveband tot onze beschikking. Hierdoor maar gelijk door gereden naar Cooper Pedy. Dit is een dorpje waarbij 80% van de bevolking onder de grond leeft. Deze mensen hebben dan ook geen airco of verwarming want de temperatuur is hier altijd hetzelfde. Na hier nog wat rond te hebben gekeken, zijn we over de highway verder gereden. ´s Avond overnacht in Marks waar ik er pas achter kwam hoe erg ik was toegetakeld door de muggen. Mijn hele rug, armen en benen zaten onder de bulten. Hier bij de camping gelijk maar een zalfje gekocht om de jeuk iets wat te verminderen, wat als gevolg had dat ik met roze armen, benen en rug rond liep. Niet erg charmant dus, maar het hielp in elk geval wel.
Vanuit hier doorgereden naar Alice Springs waar we onze spullen hebben ingepakt voor de driedaagse tour. ´s Ochtends om 5:20 uur werden we opgehaald bij ons hostel. Na een heel stuk te hebben gereden kwamen we aan bij de Kings Canyon. Super mooi om te zien, maar helaas mochten we niet naar boven vanwege de hitte. Ze verteld ons dat het bovenop de rots zo’n 10 graden warmer was, waardoor de temperatuur daar ongeveer 47/48° zou zijn.
We dachten dat de campingground in Cowes Springs basic was, maar waar we deze nacht hebben geslapen was echt back to Basic. Geen wc, douche of tent. We hebben hier geslapen in swags (een soort slaapzak met daarin een dun matje) rondom het kampvuur en onder de sterrenhemel. Wat een geweldige ervaring was dat!
De volgende dag de Katar Tjuka gezien, maar ook hier was het te warm om naar boven te gaan. Aan het eind van de dag de zonsondergang bij de uluru gezien met ondertussen het voor ons gekookte diner. Heel vet om te zien omdat de uluru dan constant van kleur verandert. De volgende ochtend hier ook ontbeten en rond de uluru gelopen. Toen was het alweer tijd om richting Alice Springs te vertrekken. We hebben nog een stop gemaakt bij de Camel farm waar ik samen met Carlien nog een rondje op de kameel heb gezeten, al verliep de opstap niet geheel vlekkeloos haha. In plaats van dat de kameel opstond ging hij helemaal naar de zijkant leunen waardoor het voor ons onmogelijk was om erop te blijven zitten. Ik sprong er dus af en ook Carlien wou dat doen alleen bleef zij haken met haar enkel in de beugel. En natuurlijk stond de kameel net op dat moment op waardoor Carlien er ondersteboven aan hing. Gelukkig niet al te veel aan over gehouden en weer een avontuurtje verder haha. ’s Avonds in Alice Springs nog gezellig met de groep gegeten.
Vanuit Alice Springs door gereden naar Darwin in 2 dagen. Hier hebben we de Solar race gekeken waar bekenden ban Carlien en Ewout aan mee deden. Ook hebben we nog een jumping crocodile cruise gedaan, waarbij de krokodillen naast de boot (en ook tegen de boot) omhoog sprongen. Super mooi om te zien!
’s Avonds was het tijd voor onze ‘vakantie’, op naar Bali voor 10 dagen! Heerlijke tijd gehad hier waarin we heel veel hebben gezien op het eiland; tempels, het safari park, monkey forest, dolfijnen, strandjes, restaurantjes en schildpadden op Gili Air! Maar het aller leukste was dat ik hier Anke en Mike weer even heb gezien!! Samen hebben we twee dagen leuke dingen gedaan en toen was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen:(

Terug in Darwin hebben we nog twee dagen rustig aan gedaan en toen vertrokken richting Litchfield National park en Kakadu National park. Hier hebben we veel watervallen waar we lekker konden afkoelen, steenformaties, termietenheuvels en rotsschilderingen van de Aboriginals gezien. De campingplaatsen verschilde erg van elkaar. Soms hadden we zelfs een campkitchen met een koelkast en een vriezer en soms niet eens water.
Vanuit hier doorgereden nar Cairns in 4 dagen, waar ik op dit moment ben.
Op naar nieuwe avonturen aan de oostkust!

(zie de foto's op Facebook)

• 09 November 2015 - 19:57

Hilda:

Leuk om te lezen al veel gedaan en gezien ben jaloers ga ook een keer in de open lucht daar slapen. laatste fotos zijn vast in Cairns. veel plezier nog en goede reis verder.

• 11 November 2015 - 00:17

M&k :

Wat een verhaal en wat hebben jullie al veeel gezien en beleefd.
    Veel plezier in Cairns .
    Liefs en groetjes

• 11 November 2015 - 08:26

Martin:

mooi verhaal wietske. leuke foto's ook. toch veel water daar in de outback. veel plezier nog op het Reef en de oost kust.